Wednesday, October 6, 2010

sinetron - lagenda budak syaiton 1

jam 10 malam."cepat mann!!" jerit maknya sambil menenangkan zakiah yang sedang menahan sakit. zakiah nampak gementar kerana ini pengalaman pertama dia merasai kesakitan melahirkan anak selepas 7 tahun berumahtangga.

azman berlari mendapatkan kunci mangga basikalnya. "jangan lupa bagitau mak mertua kau man!" sound maknya tenang. tidak sempat azman menyarung selipar beliau terus mengayuh basikal tuanya ke rumah mak mertua yang tidak jauh dari rumahnya. "mak! zakiah dah nak bersalin! bye!". azman meneruskan kayuhan deras pergi ke rumah bidan mak jah.

"mak jah!". pekik azman. "sapa pulak kacau aku nih! baru nak layan muvi. siapa tu?". "saya man anak arwah pak zaki". jawab azman tercungap cungap. "hah, apahal? gelabah macam kene kejar zombi aku tengok". mak jah gurau bersahaja. "bini saya nak bersalin tu. cepat mak jah!". "ya aku datang sekarang, bagi aku logout pesbuk dulu."

arggggggghhhhh!!!!! reaksi zakiah menahan sakit yang teramat. "kau rilex zakiah, pelan2 kayuh. jangan gelabah oke?". kata mak jah sambil mengeluarkan perkakas khas bagi kes2 bersalin. "mak jah kira ya, 1..2..3!!! teran!".

uwek uweek uweeeek!!. maka lahirlah bayi lelaki comel yang telah azman dan zakiah rancang untuk menamakan AKASYA. atau nama panjangnya Peter Bedul Akasya Bin Azman.

No comments:

Post a Comment