Thursday, September 23, 2010

kerenah student bahagian 1

sementara tunggu dibat yang nak ambik kereta myvi cantik dari gua, gua cari port yang sesuai untuk tunggu. jadi gua ambik keputusan tunggu kat admin, lu tau admin kat mana? datang tempat gua belajar nanti gua tunjuk. gua tarik nafas panjang2 dah jerit horay! kuat2 sampai pakgad dengor gua nak tunjuk yang gua dah potong rambut, ada kad matrix dan kacak.

kita kembali cerita tentang kerenah student. sedang gua syok dok usha awek sebelah gua, gua rasa tertarik dengan kerenah dan kegedikkan student2 kat sini. gua story.

ribaa
sekumpulan pelajar perempuan berborak tentang topik yang mereka baru belajar. gua respek student yang bagus macam ni. perempuan 1 "wahid, isnain, salasa, ribaa" perempuan 2 menyelah "bukan ribaa la wak" perempuan 1 dengan yakin jawab "betul la! aku datang kelas dia hari tu, kau apa tau?!" perempuan 2 "tapi macam lain bunyinye" perempuan 1 "kau tu dalam kelas dok sms boiprend je, apa yang ustazah ajar kau buat sambil lewa" perempuan 2 lari ketandas sambil mengesat air mata. gua respek perempuan 1 sebab dia bagus sound kawan dia depan2. tapi setahu gua, yang gua belajar la lepas salasa bunyinya arbaa.

si tempang tumit tinggi
dari jauh gua rasa mushkil apa pasal la awek cun tu jalan macam king kong gagah. makin dekat, makin dekat, makin dekat gua tengok sah pompuan ni kene santau. pompuan 1 "kau ni, kaki kau tu kan tekehel xelok lagi xsakit ke?" pompuan 2 "ala, slipar aku yang len basah la, orang len pakai tumit tinggi kau xtegur pon?". gua rasa budak ni perlu ada kesedaran atau perlu hadir kem motivasi "kenali diri anda" kalau baca post ni, gua kalau kaki tekehel nak jalan pon takut2. ni siap pakai tumit tinggi apahal.

awek cun semester satu
woosh! awek cun semester satu lalu depan gua sambil buat tarian zapin. dia mintak no telepon gua. gua xlayan.

arwah omar
lepas gua tolak awek cun tadi kuat2 sebab dia paksa gua kapel dengan dia, sorang kakak lalu depan gua. gua ingat2 balik tapi gua xingat jugak nama dia sapa tapi gua kenal muka dia. sah, akak member gua, member gua dah kembali menghadap yang maha Esa sewaktu kami ber'futsal' bersama. tiba2 gua senyap lalu menyedekahkan alfatihah. semuga rohnya di cucuri rahmat. alfatihah..

pakgad
gua tengok muke pakgad muda sorang tu bengis macam ada dendam kesumat kat seseorang. gua mula jauhkan diri. gua dah mula baca ayat kursi laju2. tap! gua nampak dia pegang lengan seorang pelajar lelaki yang sasa. pakgad "kad metrix mana?" dia jerit kuat2 kat telinga mangsa. mangsa "maaf cik, ada dalam wolet saya". pakgad "pakai skang! dia jerit sambil membidangkan dada. mangsa berjalan sambil mencarut perlahan. gua perhati je pakgad tu. gua syak awek yang lalu depan gua ni kompom kene tahan sebab kad matrix xda, baju ketat, rambut kaler2, yang gua xpuas hati apasal dia xpandang gua. dalam hati gua dah menyumpah "tau la lu nasib lu ngan pakgad tu nanti" kah kah kah, gua gelak dalam hati. sampai depan pakgad. pakgad "hai cik adik". stat dari tu gua resist dengan pakgad.

bersambung..


2 comments: