Wednesday, September 29, 2010

kerenah student bahagian 2

maap gua lambat sambung maklom la menteri sana panggil suruh bagi ceramah dekat sekolah lama dia, YB sini panggil suruh buat persembahan nashid open haus rumah dia, datin situ panggil suruh tgok2 kan laki dia takot malam2 pergi klabing ke pergi rumah urut ke. oke gua sambung balik.


lelaki sopan
lepas gua habis nyonyot sebijik gula2 tiba2 gua dapat merasakan satu aura kuat datang hampiri kawasan gua tunggu. gua pandang kiri sah! gua xsyak lagi memang dia. orang kata dia ni menarik lemah lembut, berbudi bahasa dan bal..bla..bla.. gua tegur 'hai'. dia jeling gua tajam. gua xputus asa. gua buat pelbagai aksi luar biasa depan dia termasuk la buat tarian cina, silat gayung, boria, buat2 sawan, shapel untuk tarik perhatian dia. namun xberhasil. gua marah, gua kalau marah gua diam. jadi gua diam. selang beberapa detik dia bukak zip beg dia keluarkan kompek pauder. gua xterkejut. dalam hati gua 'lelaki zaman sekarang memang sopan dan amat mementingkan kecantikan’.

gred 'F'
‘hello, ibu ke tu’. ‘ya ibu ni, ada apa lan’. ‘bu, enpon lan rosak la bu, lan ingat nak minta ibu duit sikit nak beli enpon’. ‘oh. yela2 nanti ibu bank in ya lan, lan nak pakai berapa?’. ‘dalam 500 cukup kot’. ‘ish, banyaknya lan. xpa2 esok ibu bank in ya lan’. tiba2 sorang student datang menyapa lan. ‘weih lan, duit yang ko pinjam hari tu bila nak bayar? aku tengah kering ah’. ‘sabar la, esok aku bayar. ko bagitau bob esok pun aku bayar duit dia 300 tu’. gua dah agak dah dia mesti kencing mak dia punya. lu orang pikir la sendiri berapa banyak kesalahan si lan ni buat. kalau gua, gua bagi rating ‘F’ untuk lan punya perangai. gampang.

sikret resipi
lepas gua belasah lan pakai tali pinggang gua, gua duduk balik. mata gua tertarik dengan penampilan sorang awek yang cantik, menarik, tertarik kau memang daboom. time gua baru nak berangan dapat keluar dengan awek tu naik mesdis tiba2 angan2 gua musnah apabila boiprend dia sampai dan duduk sebalah dia sambil mereka kongsi makan coki2. lepas gua kesat air mata gua pasang2 telinga dan dengar perbualan mereka. laki ‘u..duit i cukup2 je buat makan dengan tambang balik. so, i xdapat belanja u makan kat sikret resipi malam ni’. pompuan ‘ala..xpe2 i guna duit ptptn i la kalau macam tu, janji kita dapat luangkan masa bersama dan bahagia’. bila pompan tu kata , “janji kita dapat luangkan masa bersama dan bahagia” gua xsegan nak muntah hijau depan mereka. lepas awek tu blah gua nampak laki tadi lompat tinggi2 dan buat satu tumbukan padu ke udara tanda keriangan sambil berkata ‘yess! cukup la duit aku nak ajak awek part 1 g melaka esok!’. gua terdiam. cilake punya kasanova.

peluang
dah hampir setengah jam gua tunggu dibat x datang2. ikotkan hati nak je gua ong bak pakgad muda yang dari tadi pandang gua macam budak ngisap dadah. gua kalau tensen gua memang ganas. ketensenan gua mula reda apabila sorang awek dok sebelah gua. muke suci, pakai tudung, sopan2, ada kad matrix, mekap xtebal, makan nasi guna tangan, kuku xpanjang dan memang ada ciri gadis idaman gua. dia senyum2 kat gua. gua jual mahal. dalam hati gua rugi kalau gua lepaskan peluang berkenalan dengan awek ni. jadi gua buat keputusan drastik untuk tanya nama beliau. gua siap2 pergi tandas sikat rambut, pakai baju melayu samping kilat dengan harapan awek tu tertawan dengan penampilan gua. Gua gagahkan diri dan duduk sopan. jantung gua berdegup kencang tiba2.. ‘ting tung ting tung ting tung’ enpon gua berdering kuat. jahanam. time2 macam ni la lu kol gua. dibat ‘kat mana?’. gua ‘gua tunggu lu kat admin, lu turun gua g ambik kereta’. peluang gua terlepas.




1 comment: