Wednesday, May 25, 2011

alhamdulillah..

gua nak setori, kesah yang gua nak cerita ni ala2 drama malayu. kalau gua hantar kat finas masuk pawagam dia punya rating saing2 dengan nur kasih la. apa? hingat gua ni kaki sembang ke.

cerita ni adalah dari saudara gua yang terdekat la. ni cerita time dorang sms. biasa la remaja, bercinta kalau tak main sms bukan trend skang. kalau tak sms nanti kata ada pompan lain, nanti dituduh gay la. tak gitu?

smsnya lebih kurang macam gini la..

bieber : awak dah makan

salmah : belum

bieber : kenapa?

salmah : beras dah habis

bieber : haha..kelakar jugak awak ni ya? g la kedai beli beras

salmah : kelakar apanya? saya serius ni. kang saya tumbuk muka awak.

bieber : serius? minta la duit mak awak

salmah : dalam akaun mak tinggal rm50 aje

bieber : jangan la gurau macam tu

salmah : awak pernah makan kaki kiri tak? saya sendiri yang keluar masuk duit mak. saya tahu la

bieber : ce terai minta akak awak?

salmah : dia punya duit pun saya yang bg. ptptn saya baru je habis hari tu bagi dia pinjam. dia kata nak g tengok wayang


ketika kita membuang fries mekdi selamba setan aje ada juga yang tak makan nasi langsung bahkan tak mampu nak beli beras hanya untuk makan sahaja.

untuk pengetahuan lu orang salmah dah 4 hari tak makan nasi. 4 hari? ya gua tak tipu. bagaimana dengan ibunya? salmah juga telah kehilangan bapa ketika usianya gua pun tak tahu. keluarganya hanya hidup bergantung duit pencen arwah bapanya. kesian bukan?

1. gua harap gua tak lupa bersyukur bila gua hidup senang mahupun sebaliknya
2. gua harap juga anak2 diluar sana agar belajar rajin2 agar dapat membantu meringankan beban keluarga kelak.
3. gua juga amat berharap dapat menendang perut kakak salmah sekuat hati sehingga dia koma jika gua jumpa dia satu hari nanti sebagai balasan perangai jahanamnnya pada masa lampau

kawan2, janganlah kita lupa untuk senantiasa mengucapkan alhamdulillah walauapa pun yang berlaku termasuklah jika kejadian buruk menimpa diri kita

macam gua kalau ada gadis ayu ala2 lisa surihani ngorat gua, gua akan tetap ucap 'alhamdulillah'..

1 comment: